برنامه راهبردی موسسه

الف- اهداف

۱- کمک به توسعه فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی از طریق :

۱-۱- مدیریت بهینه مراکز فرهنگی هنری، آموزشی و تربیتی وابسته به وزارت متبوع

۲-۱- حمایت از برنامه‌های فرهنگی، هنری، سینمایی، سمعی، بصری، مطبوعاتی و انتشاراتی

۳-۱- حمایت­‌های مادی و معنوی از اهالی فرهنگ و هنر، محققان و پدیدآورندگان آثار و محصولات فرهنگی، هنری و رسانه­‌ای

۴-۱- ایجاد، توسعه و اداره مراکز و ارائه خدمات گردشگری برای اهالی فرهنگ و هنر

۵-۱- برگزاری رویدادهای فرهنگی، سینمایی، موسیقی و نمایشی در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی، ایرانی به منظور ایجاد محیط با نشاط و امیدبخش

۶-۱- انجام هرگونه فعالیت­‌های اقتصادی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌ها

۷-۱- استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ و هنر اسلامی

۲- کمک به توسعه منابع مالی و انسانی بخش فرهنگ با مشارکت بخش خصوصی

ب- چشم ­انداز

با توجه به وضعیت فعلی مؤسسه و در افق زمانی ۱۰ ساله :

۱- ایجاد و توسعۀ فضاها و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، صنایع هنری ودستی با توجه به مزیت‌های ملی و دینی و با استفاده از ظرفیت­‌های بالقوه و بالفعل سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دولتی، عمومی و خصوصی، در راستای اهداف و سیاست‌های کلی نظام و با رویکرد رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و نیل به ایجاد برند بین المللی.

ج- راهبردها

۱- اتخاذ رویکرد اقتصادی در کلیه فعالیت‌­ها و برنامه‌ها

۲- جذب مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی

۳- استاندارد سازی فضاها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و گردشگری

د- سیاست‌های کلان

سیاست‌های موسسه از وظایف، اهداف و مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و عبارت هستند از:

۱- توسعه، گسترش و بهره­ برداری فضاها و مراکز فرهنگی، هنری و مطبوعاتی با تأکید بر بهینه سازی خدمات فنی، تخصصی و آموزشی

۲- همکاری و مشارکت با مؤسسات و شرکت‌های مشابه داخلی و خارجی در جهت توسعه برنامه­‌های فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط اجتماعی در کشور

۳- اعطاء و اخذ نمایندگی در سطح ملی و جهانی

۴- استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری

۵- درآمدزایی و تأمین مالی از طریق تعریف منابع جدید برای بخش فرهنگ و هنر

۶- برنامه­ ریزی و ایجاد بسترهای لازم به منظور پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری

۷- سیاست گذاری و برنامه­ ریزی به منظور کارآفرینی، اشتغال­ زائی و رونق اقتصادی بخش فرهنگ

۸- برنامه ریزی برای حمایت از صادرات خدمات و محصولات فرهنگی و هنری و صنایع دستی و حضور مؤثر فرهنگ ایران اسلامی در بازارهای جهانی

۹- افزایش بهره وری از فضاها و ارتقاء کیفیت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری

به اشتراک گذاری