برنامه راهبردی موسسه

الف- اهداف

۱- کمک به توسعه فرهنگ و هنر اسلامی – ایرانی از طریق :

۱-۱- مدیریت بهینه مراکز فرهنگی هنری، آموزشی و تربیتی وابسته به وزارت متبوع

۲-۱- حمایت از برنامه‌های فرهنگی، هنری، سینمایی، سمعی، بصری، مطبوعاتی و انتشاراتی

۳-۱- حمایت­‌های مادی و معنوی از اهالی فرهنگ و هنر، محققان و پدیدآورندگان آثار و محصولات فرهنگی، هنری و رسانه­‌ای

۴-۱- ایجاد، توسعه و اداره مراکز و ارائه خدمات گردشگری برای اهالی فرهنگ و هنر

۵-۱- برگزاری رویدادهای فرهنگی، سینمایی، موسیقی و نمایشی در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی، ایرانی به منظور ایجاد محیط با نشاط و امیدبخش

۶-۱- انجام هرگونه فعالیت­‌های اقتصادی در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌ها

۷-۱- استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ و هنر اسلامی

۲- کمک به توسعه منابع مالی و انسانی بخش فرهنگ با مشارکت بخش خصوصی

ب- چشم ­انداز

با توجه به وضعیت فعلی مؤسسه و در افق زمانی ۱۰ ساله :

۱- ایجاد و توسعۀ فضاها و ترویج فعالیت‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، صنایع هنری ودستی با توجه به مزیت‌های ملی و دینی و با استفاده از ظرفیت­‌های بالقوه و بالفعل سازمان‌ها و نهادهای مرتبط دولتی، عمومی و خصوصی، در راستای اهداف و سیاست‌های کلی نظام و با رویکرد رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و نیل به ایجاد برند بین المللی.

ج- راهبردها

۱- اتخاذ رویکرد اقتصادی در کلیه فعالیت‌­ها و برنامه‌ها

۲- جذب مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی

۳- استاندارد سازی فضاها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و گردشگری

د- سیاست‌های کلان

سیاست‌های موسسه از وظایف، اهداف و مأموریت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و عبارت هستند از:

۱- توسعه، گسترش و بهره­ برداری فضاها و مراکز فرهنگی، هنری و مطبوعاتی با تأکید بر بهینه سازی خدمات فنی، تخصصی و آموزشی

۲- همکاری و مشارکت با مؤسسات و شرکت‌های مشابه داخلی و خارجی در جهت توسعه برنامه­‌های فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط اجتماعی در کشور

۳- اعطاء و اخذ نمایندگی در سطح ملی و جهانی

۴- استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری

۵- درآمدزایی و تأمین مالی از طریق تعریف منابع جدید برای بخش فرهنگ و هنر

۶- برنامه­ ریزی و ایجاد بسترهای لازم به منظور پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری

۷- سیاست گذاری و برنامه­ ریزی به منظور کارآفرینی، اشتغال­ زائی و رونق اقتصادی بخش فرهنگ

۸- برنامه ریزی برای حمایت از صادرات خدمات و محصولات فرهنگی و هنری و صنایع دستی و حضور مؤثر فرهنگ ایران اسلامی در بازارهای جهانی

۹- افزایش بهره وری از فضاها و ارتقاء کیفیت برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری

به اشتراک گذاری
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print